شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر کرد؛

«بسته مطالعاتی عاشورا» ویژه ایام محرم

بسته مطالعاتي.jpg

همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بسته مطالعاتی عاشورا توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با پیشنهاد محمدرضا سنگری، ‌شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبیات دینی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سیر مطالعاتی عاشورا توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با پیشنهاد محمدرضا سنگری، ‌شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبیات دینی  منتشر شد و در دسترس عاشقان اهل بیت(ع) و علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های دینی قرار گرفت.

بسته مطالعاتی عاشورا تعداد مناسبی از منابع مطالعاتی ارزشمند با موضوع عاشورا و نهضت عظیم حسین(علیه‌السلام) را یک‌جا به مخاطبان علاقه‌مند ارائه می‌دهد؛ مخاطب را در انتخاب منابع و آثار قابل اعتماد کمک می‌کند و در نهایت تحریفات، برساخته‌ها و انحرافات را نشان می‌دهد تا چهره حقیقی عاشورا نشان داده شود.

این بسته در سه سطح کودک،‌ نوجوان، جوانان و بزرگسالان تدوین شده است. در سطح نخست که به کودکان اختصاص یافته؛ کتاب‌ها به شکل داستان توصیف عاشورا و شعر کودکان بود به معرفی یاران و صحابه اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازد.

در سطح نوجوان علاوه بر معرفی و تبیین منش شخصیت‌ها و صحابه حسینی، کتاب‌ها با موضوعات شخصیت‌های عاشورایی، مقتل، ادبیات، تحلیل عاشورا و پرسش‌ها و پاسخ‌ها دسته بندی شده‌اند.

در سومین سطح که به گروه سنی جوانان و بزرگسالان اختصاص یافته کتاب‌ها با موضوعات مقتل و تاریخ، حوزه فلسفه، حوزه شناخت صحابه و همراهان نهضت حسینی، آموزه‌ها و عبرت‌های عاشورا، تحریفات، بدعت‌ها، فرهنگ، هنر، ادبیات عاشورا و پیامدهای عاشورا معرفی شده‌اند.

برچسب‌ها